Skrzynia oraz reduktor J4
Moderator: luk4s7
Skrzynia oraz reduktor J4
W tym dziale będziemy sobie pisać o różnego rodzaju skrzyniach w J4.
Na początek krótka informacja z mojego tematu:
Informuje iż w celu przełożenia hamulca ręcznego z reduktora do reduktora bez takowego należy wymienić:
- mocowanie tarczy kotwicznej wraz z podstawą łożyska (pasuje od nowszego dwuczęściowego reduktora)
- należy zakupić nowy uszczelniacz wałka oraz uszczelkę
- wymianie podlega nakrętka zabezpieczająca
- i niestety trzeba też pozyskać wałek dłuższy od wersji z hamulcem ręcznym
- szczęki hamulca pasują od starej jak i nowej wersji czyli jednoczęściowego reduktora oraz dwuczęściowego.
Możliwe też jest zaadoptowanie nowszej skrzyni z BJ42 4 biegowej do BJ40. Udało nam się to uczynić. Czyli pierwotnie auto posiadało skrzynię biegów z jednoczęściowym reduktorem a teraz ma z dzielonym. Nie wymaga to żadnych przeróbek podwozia. Należy tylko pomieszać mocowaniami. Dzwon z poduszką musi być od BJ40. Sprzęgła są zupełnie inne ale wałki sprzęgłowe te same. Pięcio biegowa skrzynia może już nie wejść. Chyba że będziemy przerabiać podparcie tej skrzyni.
Sprzęgło do BJ40 jest niestety tylko z oryginału. No chyba że z Terrain Tamera ale w do ściągania z Australii. Oryginał nie zabija ceną.
Nie ma opcji zastosowania skrzyni biegów od FJ40 bo BJ40 czy BJ42. Różnica polega na wieloklinie wałka sprzęgłowego. W dieslu wieloklin jest drobny zaś w benzynie gruby. Oczywiście można się bawić w przekładanie wałków sprzęgłowych.
Adams niech dopisze coś od siebie a ja postaram się porobić kilka fotek i je opisać.
Na początek krótka informacja z mojego tematu:
Informuje iż w celu przełożenia hamulca ręcznego z reduktora do reduktora bez takowego należy wymienić:
- mocowanie tarczy kotwicznej wraz z podstawą łożyska (pasuje od nowszego dwuczęściowego reduktora)
- należy zakupić nowy uszczelniacz wałka oraz uszczelkę
- wymianie podlega nakrętka zabezpieczająca
- i niestety trzeba też pozyskać wałek dłuższy od wersji z hamulcem ręcznym
- szczęki hamulca pasują od starej jak i nowej wersji czyli jednoczęściowego reduktora oraz dwuczęściowego.
Możliwe też jest zaadoptowanie nowszej skrzyni z BJ42 4 biegowej do BJ40. Udało nam się to uczynić. Czyli pierwotnie auto posiadało skrzynię biegów z jednoczęściowym reduktorem a teraz ma z dzielonym. Nie wymaga to żadnych przeróbek podwozia. Należy tylko pomieszać mocowaniami. Dzwon z poduszką musi być od BJ40. Sprzęgła są zupełnie inne ale wałki sprzęgłowe te same. Pięcio biegowa skrzynia może już nie wejść. Chyba że będziemy przerabiać podparcie tej skrzyni.
Sprzęgło do BJ40 jest niestety tylko z oryginału. No chyba że z Terrain Tamera ale w do ściągania z Australii. Oryginał nie zabija ceną.
Nie ma opcji zastosowania skrzyni biegów od FJ40 bo BJ40 czy BJ42. Różnica polega na wieloklinie wałka sprzęgłowego. W dieslu wieloklin jest drobny zaś w benzynie gruby. Oczywiście można się bawić w przekładanie wałków sprzęgłowych.
Adams niech dopisze coś od siebie a ja postaram się porobić kilka fotek i je opisać.
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Przydatne rysunki dotyczące reduktorów
http://www.fjparts.com/transfer_case_diagram.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fjparts.com/transfer_case_diagram.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Wyglada na to (dzisiejsze przemyślenia warsztatowe ) ze wystarczy zastosować tylko tarczę sprzęgła z drobnym wieloklinem aby założyć skrzynię czwórkę od diesla do FJki (w komplecie z reduktorem). Reszta rozstawów itd pasuje Plug and play
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Hej
Koledzy a możecie z grubsza opisać prędkości na poszczególnych biegach i max prędkości oczywiście.
Mam jeszcze pytanie czy w BJ4 były skrzynie 5 biegowe? Wszędzie w opisach czytuje o 4 biegach.
Paweł
Koledzy a możecie z grubsza opisać prędkości na poszczególnych biegach i max prędkości oczywiście.
Mam jeszcze pytanie czy w BJ4 były skrzynie 5 biegowe? Wszędzie w opisach czytuje o 4 biegach.
Paweł
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Były ale to rzadkość z końca produkcji. Ja na ten przykład mam piątkę
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
I ja na ten przykład tyż
To skrzynia H55- szła także w J6 i HZJ, tylko dzwon inny i mała poprawka ramy
Prędkość max mojej FJ to 130 km/h, pali wtedy na szerokich 35 calach jakieś 30 litrów...
Prędkość przyjazna to około 90 km/h.
Silnik w FJ jest baaardzo elastyczny, z 4 można ruszać.
Jak jest w BJ jeszcze nie wiem ale to nie są demony prędkości
To skrzynia H55- szła także w J6 i HZJ, tylko dzwon inny i mała poprawka ramy
Prędkość max mojej FJ to 130 km/h, pali wtedy na szerokich 35 calach jakieś 30 litrów...
Prędkość przyjazna to około 90 km/h.
Silnik w FJ jest baaardzo elastyczny, z 4 można ruszać.
Jak jest w BJ jeszcze nie wiem ale to nie są demony prędkości
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Ja swojego FJ45 rozpedzilem do 145 km/h. BJ otem jechałem 120 ale nie próbowałem ile pójdzie. Co do poszczególnych biegów to nie robiłem badań bo do niczego nie było mi to potrzebne.
Re: Skrzynia oraz reduktor J4
Ja w swojej FJ45 miałem 4 biegową skrzynię. Max z GPSu wyszedł 138km/h. Jazda ze stałą prędkością ok 120km/h nie była problemem.
Zakres prędkości na poszczególnych biegach:
1- tylko do ruszenia.
2- licznikowe 35-40km/h
3 - licznikowe 40-75km/h
4 - 60-max
Zazwyczaj jeździłem na 3 biegu po mieście. a W trasie tylko na 4 żadnych redukcji nie robiłem, silnik na tyle elastyczny że bez problemu pozwalał.
Zakres prędkości na poszczególnych biegach:
1- tylko do ruszenia.
2- licznikowe 35-40km/h
3 - licznikowe 40-75km/h
4 - 60-max
Zazwyczaj jeździłem na 3 biegu po mieście. a W trasie tylko na 4 żadnych redukcji nie robiłem, silnik na tyle elastyczny że bez problemu pozwalał.