BFG K02 czy GY Duratrack czy ... inny czarny koń? - wiem, było juz ze 100 razy ale to moja analiza
: 14 lip 2020, 21:00
Cześć,
Co mam? LC120 z oponami letnimi (przehulaja ten i nastepny sezon) i zimówki (jeszcze zrobią ten sezon). Jeden komplet felg
Co kupiłem? Drugi komplet felg.
Co chcę kupić? Tu zaczynają się schody bo zapewne jeszcze takich nie wyprodukowali . Auto ma umieć jeździć na czarnym oraz wycieczkowo po piasku, lesie, kamieniach, sniegu i lodzie. Żadne błota, mokradła i wodne przprawy . Ma byc cicho i komfortowo, małe spalanie paliwa, małe zużycie bieżnika. Mówiłem ... takich jeszcze nie zrobiono.
Moje wnioski>
MT odpada definitywnie. Wyczytałem, że może opcja dla mnie będą tzw. AT+ albo wg anglojęzycznej nomenklatury ON-/OFF-ROAD COMMERCIAL TRACTION TIRES. W związku z tym na ringu staneły, w jedynym słusznym rozmiarze 265/65/17:
- GOODYEAR WRANGLER DURATRAC
- BFG ALL-TERRAIN T/A KO2
Uprzedzając COOPER DISCOVERER S/T MAXX odpadłą w przedbiegach ale ... pojawił sie trzeci czarny koń:
- COOPER DISCOVERER AT3 4S pomimo, że to guma AT albo jak kto woli On-/Off-Road All-Terrain, a o tych oponkach nna tym portalu cisza jak makiem zasiał .
Teraz testy ze stronki, którą sobie baaaardzo cenię, w kolejności pojawienia się (na podstawie opinii użytkowników, a nie profesjonalistów):
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... r+DuraTrac
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... +T%2FA+KO2
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rer+AT3+4S
Na początek moje odczucia bazując na mojej wiedzy jako kierowcy osobówek i żadnej wiedzy jako kierowcy off-road .
Gdyby popatrzeć na cyferki z tej stronki to chyba najlepiej wypada czarny koń. Gdyby poczytać opisy uzytkowników to każda opona ma swoich zaciekłych zwolenników i zawiedzionych którzy mieli jakies kłopoty lub nieziemskie oczekiwania.
Jestem zaskoczony jak dobre noty dostał Cooper, nawet za teren, pomimo że na terenową wcale nie wygląda.
Wydaje się, że na białym, dobrym wyborem będzie Cooper i GY. Mają lamelki. BFG tutaj trochę odstaje. Opinie userów to potwierdzają. Ale zimy u nas juz nie ma i podobno nie będzie .
Na mokrym najlepiej wygląda Cooper z dwoma grubymi i dwoma cieńszymi wzdłuznymi rowami. GY z dwoma rowami też nieźle. BFG na wodę wygląda słabo. Numerki to potwierdzają, Cooper wygrywa a pozostałe na podobnym poziomie.
Na suchym Cooper znów z przodu, moim zdaniem dość mocno. Wygląd szosowy to potwierdza. Wygląd off-roadowy powoduje, że dwie pozostałe w stabilności wyraźnie odstają. Prowadzenie we wszystkich OK ale GY odstaje w "kierowaniu" czy odpowiedzi z drogi.
Głosnośc i komfort i znowu Cooper zabija pozostałe, a GY jest nadspodziewanie głośna.
No i bezdroża. Tutaj zdecydowanie lepsze GY i BFG ale Cooper broni się nadspodzieewanie dobrze. Szczególnie na szuterku i na piasku i skałach podobny do GY, na błocie porazka co widać na pierwszy rzut oka z bieznika. Na off-road nadaje się najbardziej BFG. Jak napisałem błoto i skały mnie nie interesują więc po odrzuceniu tych dwóch konkurencji wszystkie trzy sa porównywalne choć wygrywa BFG.
Tyle moich wniosków.
Pytania: ile bieznika maja te Coopery a ile GY i BFG? Pytanie tendencyjne tzn. czy czasem wysokość bieznika Coopera nie jest mniejsza? Bo tak wygląda ze zdjęć?
Przypomnę, że na szosach będę śmigał na dotychczasowych letniakach. W zimie jeszcze przez jeden sezon na zimówkach, potem ten zaszczyt maja przejąć nowo wybierane. Generalnie te nowe AT czy AT+ mają być na tyle uniwersalne, żeby docelowo jeździć cały rok, nawet po autostradzie i po mieście. I tu strzałem w dziesiątkę może być Cooper. Ale ... gdy wyjade na wycieczkę i wylezie ze mnie wilk oraz gdy się czegoś naucze to serce spogląda na BFG czy GY, a jednak rozum na Coopera. Wyczytałem, że na BFG i GY mozna zrobić naprawdę bardzo duże przebiegi. A na Cooperze pewnie mniejsze ze względu na wysokość bieznika.
Co jeszcze ważne GY ma spec M+S. BFG chyba też, prosze o potwierdzenie. Cooper raczej nie choc w specyfikacji wystepują jaki wielosezonowe. O obowiązku jazdy w zimie w niektórych krajach na M+S wiem.
Cooper ma oznaczenie 3PMSF co w Europie jest warte tyle co śnieg, po którym latają.
Tyle moich wypocin, teraz pora na Wasze rady, które pomoga mi podjąć decyzję ... CO KUPIĆ !!!
No i ceny: GY kosztują ok. 700-750 zł/szy, BFG ok. 800-850 zł/szt a Cooper ... uwaga ... 500-550 zł/szt. Róznica niebagatelna bo na 5 sztukach to ... 1000 PLNów w kieszeni. Bądź mądry i pisz wiersze .
PS. na koniec pytanie czy nośność 112 jest wystarczająca dla LC120?
Pozdro
Co mam? LC120 z oponami letnimi (przehulaja ten i nastepny sezon) i zimówki (jeszcze zrobią ten sezon). Jeden komplet felg
Co kupiłem? Drugi komplet felg.
Co chcę kupić? Tu zaczynają się schody bo zapewne jeszcze takich nie wyprodukowali . Auto ma umieć jeździć na czarnym oraz wycieczkowo po piasku, lesie, kamieniach, sniegu i lodzie. Żadne błota, mokradła i wodne przprawy . Ma byc cicho i komfortowo, małe spalanie paliwa, małe zużycie bieżnika. Mówiłem ... takich jeszcze nie zrobiono.
Moje wnioski>
MT odpada definitywnie. Wyczytałem, że może opcja dla mnie będą tzw. AT+ albo wg anglojęzycznej nomenklatury ON-/OFF-ROAD COMMERCIAL TRACTION TIRES. W związku z tym na ringu staneły, w jedynym słusznym rozmiarze 265/65/17:
- GOODYEAR WRANGLER DURATRAC
- BFG ALL-TERRAIN T/A KO2
Uprzedzając COOPER DISCOVERER S/T MAXX odpadłą w przedbiegach ale ... pojawił sie trzeci czarny koń:
- COOPER DISCOVERER AT3 4S pomimo, że to guma AT albo jak kto woli On-/Off-Road All-Terrain, a o tych oponkach nna tym portalu cisza jak makiem zasiał .
Teraz testy ze stronki, którą sobie baaaardzo cenię, w kolejności pojawienia się (na podstawie opinii użytkowników, a nie profesjonalistów):
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... r+DuraTrac
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... +T%2FA+KO2
https://www.tirerack.com/tires/tires.js ... rer+AT3+4S
Na początek moje odczucia bazując na mojej wiedzy jako kierowcy osobówek i żadnej wiedzy jako kierowcy off-road .
Gdyby popatrzeć na cyferki z tej stronki to chyba najlepiej wypada czarny koń. Gdyby poczytać opisy uzytkowników to każda opona ma swoich zaciekłych zwolenników i zawiedzionych którzy mieli jakies kłopoty lub nieziemskie oczekiwania.
Jestem zaskoczony jak dobre noty dostał Cooper, nawet za teren, pomimo że na terenową wcale nie wygląda.
Wydaje się, że na białym, dobrym wyborem będzie Cooper i GY. Mają lamelki. BFG tutaj trochę odstaje. Opinie userów to potwierdzają. Ale zimy u nas juz nie ma i podobno nie będzie .
Na mokrym najlepiej wygląda Cooper z dwoma grubymi i dwoma cieńszymi wzdłuznymi rowami. GY z dwoma rowami też nieźle. BFG na wodę wygląda słabo. Numerki to potwierdzają, Cooper wygrywa a pozostałe na podobnym poziomie.
Na suchym Cooper znów z przodu, moim zdaniem dość mocno. Wygląd szosowy to potwierdza. Wygląd off-roadowy powoduje, że dwie pozostałe w stabilności wyraźnie odstają. Prowadzenie we wszystkich OK ale GY odstaje w "kierowaniu" czy odpowiedzi z drogi.
Głosnośc i komfort i znowu Cooper zabija pozostałe, a GY jest nadspodziewanie głośna.
No i bezdroża. Tutaj zdecydowanie lepsze GY i BFG ale Cooper broni się nadspodzieewanie dobrze. Szczególnie na szuterku i na piasku i skałach podobny do GY, na błocie porazka co widać na pierwszy rzut oka z bieznika. Na off-road nadaje się najbardziej BFG. Jak napisałem błoto i skały mnie nie interesują więc po odrzuceniu tych dwóch konkurencji wszystkie trzy sa porównywalne choć wygrywa BFG.
Tyle moich wniosków.
Pytania: ile bieznika maja te Coopery a ile GY i BFG? Pytanie tendencyjne tzn. czy czasem wysokość bieznika Coopera nie jest mniejsza? Bo tak wygląda ze zdjęć?
Przypomnę, że na szosach będę śmigał na dotychczasowych letniakach. W zimie jeszcze przez jeden sezon na zimówkach, potem ten zaszczyt maja przejąć nowo wybierane. Generalnie te nowe AT czy AT+ mają być na tyle uniwersalne, żeby docelowo jeździć cały rok, nawet po autostradzie i po mieście. I tu strzałem w dziesiątkę może być Cooper. Ale ... gdy wyjade na wycieczkę i wylezie ze mnie wilk oraz gdy się czegoś naucze to serce spogląda na BFG czy GY, a jednak rozum na Coopera. Wyczytałem, że na BFG i GY mozna zrobić naprawdę bardzo duże przebiegi. A na Cooperze pewnie mniejsze ze względu na wysokość bieznika.
Co jeszcze ważne GY ma spec M+S. BFG chyba też, prosze o potwierdzenie. Cooper raczej nie choc w specyfikacji wystepują jaki wielosezonowe. O obowiązku jazdy w zimie w niektórych krajach na M+S wiem.
Cooper ma oznaczenie 3PMSF co w Europie jest warte tyle co śnieg, po którym latają.
Tyle moich wypocin, teraz pora na Wasze rady, które pomoga mi podjąć decyzję ... CO KUPIĆ !!!
No i ceny: GY kosztują ok. 700-750 zł/szy, BFG ok. 800-850 zł/szt a Cooper ... uwaga ... 500-550 zł/szt. Róznica niebagatelna bo na 5 sztukach to ... 1000 PLNów w kieszeni. Bądź mądry i pisz wiersze .
PS. na koniec pytanie czy nośność 112 jest wystarczająca dla LC120?
Pozdro