Szulbor i historia mojego 4runnera
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
jeden wlew to taki sobie pomysł, trzeba mocno nad odpowietrzeniami popracować
ja do starego hila wrzuciłem zbironik od 4runnera 1992 - tam jest chyba 80 litrów z wbudowaną pompą, i montowany jest w poprzek
ja do starego hila wrzuciłem zbironik od 4runnera 1992 - tam jest chyba 80 litrów z wbudowaną pompą, i montowany jest w poprzek
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Drugi zbiornik bez problemu wchodzi za mostem. Można wziąć oryginał od krótkiej J120 lub uspawać samemu.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Jak patrzyłem na wymiary od 120 to średnio mi się zgadzało, ale to moze dlatego ze wymiary mojego auta brałem z pamieci
Jak rozwiązać przepompowywanie paliwa pomiedzy zbiornikami, ( pompka przelewowa na guzik i autko ciągnie zawsze z zbiornika glownego czy przelaczanie pomiedzy zbiornikami )
No i raczej 2giego wlewu robic nie bede więc znów bedzie doktorat tym razem na odpowietrzeniami. Kazda pomoc, pomysl i sugestia mile widziana.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Jak rozwiązać przepompowywanie paliwa pomiedzy zbiornikami, ( pompka przelewowa na guzik i autko ciągnie zawsze z zbiornika glownego czy przelaczanie pomiedzy zbiornikami )
No i raczej 2giego wlewu robic nie bede więc znów bedzie doktorat tym razem na odpowietrzeniami. Kazda pomoc, pomysl i sugestia mile widziana.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Są dwa wyjścia:
- pompka na guzik
- elektrozawory z GRJ78 z dwoma zbiornikami.
- pompka na guzik
- elektrozawory z GRJ78 z dwoma zbiornikami.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Takich historii zdecydowanie chcialbym uniknąć.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
No nieee, to jest lipa. Opcji jest kilka:
1) 2) https://shop.browndavis.com.au/product/ ... win-filler
3) https://www.youtube.com/watch?v=y_IvrU60I-0
4) 5) A co do zbiornika, od 120 to watpie zeby pasowal, ale czy do 4R 3 generacji nie pasuje plug and play fabryczny zbiornik od J95? Przeciez 90 ma taka sama rame a zbiornik ma z tylu tam gdzie 4R miewa kolo zapasowe.
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
J9 miałem na myśli a napisałem odruchowo J12.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Jesli chodzi o przelaczanie - tez jest kilka mozliwosci.
Zbiorniki polaczone w "Y" czyli z trojnikiem i mozliwosc niezaleznej pracy z tego lub z tego:
1)Mechaniczny przelacznik typu lotniczego przelaczajacy zasys + powrot. W tej konfiguracji nalezy dodatkowo rozwiazac temat przelaczania pomp paliwa, tak by pracowala wylacznie pompa w zbiorniku aktualnie uzywanym. Mozna to zrobic calkowicie recznie, calkowicie automatycznie lub polautomatyczne, w zaleznosci czy wolisz pelna kontrole czy idiotodpornosc i wygode. Przy manualnym ukladzie nalezaloby przelaczac tak:
1. wlacz pompe paliwa nr.2, odczekaj 5sekund
2. przelacz przelacznik zbiornikow
3. wylacz pompe paliwa nr.1 2)Elektryczny przelacznik sterujacy para elektrozaworow i dodatkowo pompami paliwa.
Przy automatycznej kontroli jedno dotkniecie guzika robi wszystko za nas w sposob niezauwazalny. 3)Automatyczne sterowanie elektorniczne. Wedlug algorytmu w stylu:
Z duzym prawdopodobienstwem standalone ktory masz bylby w stanie podolac takiemu zadaniu.
4)Zbiorniki polaczone szeregowo - caly uklad paliwowy pozostaje fabryczny, jedynie dokladamy zbiornik dodatkowy z dodatkowa pompa transferowa, ktora pompuje paliwo ze zbiornika pomocniczego do glownego. Albo recznie po zalaczeniu przycisku, albo automatycznie gdy poziom paliwa w zbiorniku glownym spadnie ponizej zadanego n %. W tym ukladzie standalone rowniez powienien ogarnac bez dodatkowje zewnetrnej elektroniki wspomagajacej.
W zasadzie wszystkie powyzsze rozwiazania maja zastosowanie w lotnictwie i dzialaja skutecznie, kazde ma swoje zalety i swoje wady. Kwestia preferencji.
Zbiorniki polaczone w "Y" czyli z trojnikiem i mozliwosc niezaleznej pracy z tego lub z tego:
1)Mechaniczny przelacznik typu lotniczego przelaczajacy zasys + powrot. W tej konfiguracji nalezy dodatkowo rozwiazac temat przelaczania pomp paliwa, tak by pracowala wylacznie pompa w zbiorniku aktualnie uzywanym. Mozna to zrobic calkowicie recznie, calkowicie automatycznie lub polautomatyczne, w zaleznosci czy wolisz pelna kontrole czy idiotodpornosc i wygode. Przy manualnym ukladzie nalezaloby przelaczac tak:
1. wlacz pompe paliwa nr.2, odczekaj 5sekund
2. przelacz przelacznik zbiornikow
3. wylacz pompe paliwa nr.1 2)Elektryczny przelacznik sterujacy para elektrozaworow i dodatkowo pompami paliwa.
Przy automatycznej kontroli jedno dotkniecie guzika robi wszystko za nas w sposob niezauwazalny. 3)Automatyczne sterowanie elektorniczne. Wedlug algorytmu w stylu:
Kod: Zaznacz cały
Jesli oba zbiorniki pelne - to uzywaj zbiornika pomocniczego az poziom spadnie do 10%, wtedy przelacz na zbiornik glowny.
4)Zbiorniki polaczone szeregowo - caly uklad paliwowy pozostaje fabryczny, jedynie dokladamy zbiornik dodatkowy z dodatkowa pompa transferowa, ktora pompuje paliwo ze zbiornika pomocniczego do glownego. Albo recznie po zalaczeniu przycisku, albo automatycznie gdy poziom paliwa w zbiorniku glownym spadnie ponizej zadanego n %. W tym ukladzie standalone rowniez powienien ogarnac bez dodatkowje zewnetrnej elektroniki wspomagajacej.
W zasadzie wszystkie powyzsze rozwiazania maja zastosowanie w lotnictwie i dzialaja skutecznie, kazde ma swoje zalety i swoje wady. Kwestia preferencji.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 20:26 przez Jake, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
I ostatni temat to pokazywanie poziomu.
Tez trzy opcje:
1) dodatkowy zegar na desce: niestety w 4R 3gen raczej niewykonalny bo deska zegarow jest mala i ciasna
2) Przelaczanie wskazania razem z przelaczeniem zbiornikow, i sygnalizacja "SUB" gdy jedziemy na drugim zbiorniku tak jak w J100: oczywista wada jest taka - ze musimy pamietac ile paliwa jest "w tym drugim"
3) Dodatkowy osobny zegar od dodatkowego paliwa poza deska:
Tak jak w J80: albo po prostu dowolny wskaznik uniwersalny zamontowany gdzies w miejscu widocznym dla kierowcy. Jest milion opcji od VDO, od chinczykow etc.
Tez trzy opcje:
1) dodatkowy zegar na desce: niestety w 4R 3gen raczej niewykonalny bo deska zegarow jest mala i ciasna
2) Przelaczanie wskazania razem z przelaczeniem zbiornikow, i sygnalizacja "SUB" gdy jedziemy na drugim zbiorniku tak jak w J100: oczywista wada jest taka - ze musimy pamietac ile paliwa jest "w tym drugim"
3) Dodatkowy osobny zegar od dodatkowego paliwa poza deska:
Tak jak w J80: albo po prostu dowolny wskaznik uniwersalny zamontowany gdzies w miejscu widocznym dla kierowcy. Jest milion opcji od VDO, od chinczykow etc.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Dzieki chłopaki za odzew, mam już pełen pogląd, o postępach bede informował, no i niedługo mysle ze będzie spory update nie tylko zbiornika ale i auta, bo trochę się podziało.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Na teraz szeregowe podłączenie wydaje się najprostrze i chyba w tą stronę pójdę, pomysł na wlew juz jest. Pozostaje dobranie pompy przelewowej. Wskaźnik i włącznik juz znalazłem
https://apexus.com.au/switches.html
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
https://apexus.com.au/switches.html
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
O gustach sie nie dystkutuje, ale ten guzik z linka przypomina mi te badziewne guziczki od wiekszosci centralek LPG ktore nigdzie nie pasuja, zyja wlasnym zyciem i pokazuja dowolne migajace kolorki tylko nigdy poziom gazu w zbiorniku
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Dobrze trafiłeś i dokładnie w tym miejscu będzie zamontowany co stare LPG
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Hej Szulbor, odpisalem Ci na PW, ale dluzszy czas milczysz - dotarla do Cb wiadomosc?
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Sorry przeoczyłem.
Juz odpisalem
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Juz odpisalem
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka