Silnik jest w szlifierni w Lublinie. Stan głowicy pomijając naprawę spawalniczą w jednym miejscu jest dobry, a zwłaszcza stan gniazd zaworowych - nic nie wskazuje na zużycie przez długą eksplatację na LPG. Całość nie była jeszcze regenerowana, zdejmowana była tylko jedna głowica (do tego spawania z nuewiadomych przyczyn)
Spec z warsztatu powiedział cytuję;
- stan głowicy nie wskazuje na bardzo długą eksploatację na gazie.
Innymi słowy wynika z tego, że jednak 2UZ dobrze znosi LPG
Przypominam, że auto zrobiło przed remontem ponad 300 tyś na gazie! Przebieg całkowity ~500 tyś.
Słaba kompresja jest spowodowana nieszczelnością na pierścieniach
Stan wału korbowego bdb.
Zakres prac remontowych omówię jeszcze jak odbiorę silnik.
Oto zdjęcia głowicy przed obróbką:
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
UZJ100 krajowa rocznik 02
Moderator: luk4s7
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Ciekawe skad to pekniecie - jak byla naprawa wykonana i jak sie bedzie trzymac. Podobno da sie to zrobic trwale i sprawnie, ale ja jakos zawsze bylem sceptyczny i chyba bym sie nie zdecydowal spawac glowicy gdyby moja pekla...andrzejrolnik pisze: ↑12 maja 2024, 01:15Silnik jest w szlifierni w Lublinie. Stan głowicy pomijając naprawę spawalniczą w jednym miejscu jest dobry, a zwłaszcza stan gniazd zaworowych - nic nie wskazuje na zużycie przez długą eksplatację na LPG. Całość nie była jeszcze regenerowana, zdejmowana była tylko jedna głowica (do tego spawania z nuewiadomych przyczyn)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Czasem wyjścia nie ma - bo nie ma pod ręką niczego innego.
Ja generalnie w spawanie - skuteczne - głowic słabo wierzę. Może dla tego, że sam spawam różne dziwne tematy (równiez stopy alu) - i wiem jak to wygląda w praktyce.
Stopy odlewnicze alu (nie mylić z czystym metalem, bo ten spawa się całkiem nieźle) spawają sie kiepsko z tendencją do kiepsko bardzo. Przynajmniej metodą TIG, czy MIG. no jakoś nie widzę opcji prawidłowego zespolenia czegoś tak skomplikowanego (kształtem) jak głowica w okolicy komory spalania. Widzę natomiast powierzchowne zalanie pęknięcia - a i to raczej nie stopem rodzimym, a typowym stopem spawalniczym (miękkim, i dzięki temu wytrzymującym skurcz termiczny po spawaniu).
Być może takie skomplikowane kształty sensownie by sie spawało laserem - ale to tylko gdybam, bo ta technologia jest na teraz dosyć świeza, i nie miałem okazji samemu "pomacać".
Ja generalnie w spawanie - skuteczne - głowic słabo wierzę. Może dla tego, że sam spawam różne dziwne tematy (równiez stopy alu) - i wiem jak to wygląda w praktyce.
Stopy odlewnicze alu (nie mylić z czystym metalem, bo ten spawa się całkiem nieźle) spawają sie kiepsko z tendencją do kiepsko bardzo. Przynajmniej metodą TIG, czy MIG. no jakoś nie widzę opcji prawidłowego zespolenia czegoś tak skomplikowanego (kształtem) jak głowica w okolicy komory spalania. Widzę natomiast powierzchowne zalanie pęknięcia - a i to raczej nie stopem rodzimym, a typowym stopem spawalniczym (miękkim, i dzięki temu wytrzymującym skurcz termiczny po spawaniu).
Być może takie skomplikowane kształty sensownie by sie spawało laserem - ale to tylko gdybam, bo ta technologia jest na teraz dosyć świeza, i nie miałem okazji samemu "pomacać".