UZJ100 krajowa rocznik 02

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 247
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Silnik jest w szlifierni w Lublinie. Stan głowicy pomijając naprawę spawalniczą w jednym miejscu jest dobry, a zwłaszcza stan gniazd zaworowych - nic nie wskazuje na zużycie przez długą eksplatację na LPG. Całość nie była jeszcze regenerowana, zdejmowana była tylko jedna głowica (do tego spawania z nuewiadomych przyczyn)
Spec z warsztatu powiedział cytuję;
- stan głowicy nie wskazuje na bardzo długą eksploatację na gazie.
Innymi słowy wynika z tego, że jednak 2UZ dobrze znosi LPGObrazek
Przypominam, że auto zrobiło przed remontem ponad 300 tyś na gazie! Przebieg całkowity ~500 tyś.

Słaba kompresja jest spowodowana nieszczelnością na pierścieniachObrazek
Stan wału korbowego bdb.
Zakres prac remontowych omówię jeszcze jak odbiorę silnik.

Oto zdjęcia głowicy przed obróbką:ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Jake »

andrzejrolnik pisze:
12 maja 2024, 01:15
Silnik jest w szlifierni w Lublinie. Stan głowicy pomijając naprawę spawalniczą w jednym miejscu jest dobry, a zwłaszcza stan gniazd zaworowych - nic nie wskazuje na zużycie przez długą eksplatację na LPG. Całość nie była jeszcze regenerowana, zdejmowana była tylko jedna głowica (do tego spawania z nuewiadomych przyczyn)
Ciekawe skad to pekniecie - jak byla naprawa wykonana i jak sie bedzie trzymac. Podobno da sie to zrobic trwale i sprawnie, ale ja jakos zawsze bylem sceptyczny i chyba bym sie nie zdecydowal spawac glowicy gdyby moja pekla...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Rokfor32 »

Czasem wyjścia nie ma - bo nie ma pod ręką niczego innego.

Ja generalnie w spawanie - skuteczne - głowic słabo wierzę. Może dla tego, że sam spawam różne dziwne tematy (równiez stopy alu) - i wiem jak to wygląda w praktyce.

Stopy odlewnicze alu (nie mylić z czystym metalem, bo ten spawa się całkiem nieźle) spawają sie kiepsko z tendencją do kiepsko bardzo. Przynajmniej metodą TIG, czy MIG. no jakoś nie widzę opcji prawidłowego zespolenia czegoś tak skomplikowanego (kształtem) jak głowica w okolicy komory spalania. Widzę natomiast powierzchowne zalanie pęknięcia - a i to raczej nie stopem rodzimym, a typowym stopem spawalniczym (miękkim, i dzięki temu wytrzymującym skurcz termiczny po spawaniu).

Być może takie skomplikowane kształty sensownie by sie spawało laserem - ale to tylko gdybam, bo ta technologia jest na teraz dosyć świeza, i nie miałem okazji samemu "pomacać".

ODPOWIEDZ