Re: Toyota 4 Runner - chory projekt
: 24 kwie 2024, 19:26
Podobnie jak laser zdolny ciąć coś grubszego niż folię do piekarnika (w przypadku metalu).
Ja na razie czekam, aż chińczyki wypuszczą lasery diodowe o mocy kole 500W (na razie są takie 40W). Bo jak dla mnie to główne zastosowanie to jednak cięcie w metalu. Fiberlasery typowo do metalu na teraz są dla mnie za drogie.
Natomiast do takich wycinanek jak panele boczne auta, zabudowy, czy insza galanteria - laser diodowy 40W tnie w jednym przebiegu sklejkę 20mm (wg reklamy).
Ale - samo urządzenie to tylko część tematu (podobnie jest przy druku 3D). Ploter musi dostać plik z rysunkiem (w uproszczeniu) - i trzeba umieć (i mieć jak) taki plik zrobić. Narysowanie metodą pomiaru kształtu z ręki nawet tak prostego detalu jak panel boczka drzwi wcale nie jest takie proste, jak się wydaje, a programy graficzne pozwalające na przerabianie zdjęć na (sensowne) rysunki wektorowe też swoje kosztują.
Ja na razie czekam, aż chińczyki wypuszczą lasery diodowe o mocy kole 500W (na razie są takie 40W). Bo jak dla mnie to główne zastosowanie to jednak cięcie w metalu. Fiberlasery typowo do metalu na teraz są dla mnie za drogie.
Natomiast do takich wycinanek jak panele boczne auta, zabudowy, czy insza galanteria - laser diodowy 40W tnie w jednym przebiegu sklejkę 20mm (wg reklamy).
Ale - samo urządzenie to tylko część tematu (podobnie jest przy druku 3D). Ploter musi dostać plik z rysunkiem (w uproszczeniu) - i trzeba umieć (i mieć jak) taki plik zrobić. Narysowanie metodą pomiaru kształtu z ręki nawet tak prostego detalu jak panel boczka drzwi wcale nie jest takie proste, jak się wydaje, a programy graficzne pozwalające na przerabianie zdjęć na (sensowne) rysunki wektorowe też swoje kosztują.