Strona 1 z 2
Re: tlc
: 30 mar 2008, 19:50
autor: kylon
sergiusz pisze:
-albo ja albo auto nie radzi sobie na lużnym piachu (żwirtownia )na zakrętach lubi szybko się zakopać
obniżenie ciśnienia w kołach bardzo wpływa pozytywnie na mobilność samochodu w piachu -każdego
Re: tlc
: 30 mar 2008, 20:44
autor: sergiusz
obniżenie ciśnienia w kołach bardzo wpływa pozytywnie na mobilność samochodu w piachu -każdego
Nie bardzo potrafię wyczuć jeszcze moment kiedy powoli delikatnie i pojedziemy a kiedy cała lufa i albo do przodu albo zostajemy na amen.Myślę ,ze jeszcze muszę sporo pojeździć w terenie i będę sobie radził lepiej.Generalnie nauka,pytanie bardziej doświadczonych i praktyka w terenie.Bede próbował obniżyć ciśnienie dzięki Kylon !
: 30 mar 2008, 20:54
autor: kylon
Ważne też jest aby w piachu nie doprowadzić to powieszenia samochodu na brzuchu. To nie błoto i najczęściej nie ma pod spodem twardego. Jeśli auto zwalnia lepiej się zatrzymać cofnąć i spróbować jeszcze raz. Na zasadzie ubijania toru jazdy. Oczywiście ten moment kiedy autko nie pojedzie dalej i możemy to wyczuć przyjdzie wraz z doświadczeniem. Jak się zatrzymujesz na sypkim zawsze cofnij się kilkadziesiąt centymetrów. Łatwiej jest w ten spozób ruszyć. Taka zasada np. obowiązuje na pustynii.
tlc
: 30 mar 2008, 21:05
autor: sergiusz
no własnie kiedy czuje że zaczynam zwalniać i auto sie grzebie w piachu to zamiast cofnać dawałem całą na przód i po kilku cm wiszę na brzuchu i dupa wiedziałem ,że to szkolny bląd teraz spróbuję tak jak piszesz w sumie na pustyni nie byłem ale może to i lepiej bo dziś już bym pewnie nie pisał z tobą
chciałbym kiedyś wybrać się z wami na jakąś wyprawkę,jeśli zabieracie ze sobą żółtodziobów
: 30 mar 2008, 21:14
autor: kylon
Nie trzeba być na pustynii żeby się tego nauczyć. Troszkę poćwiczysz i będzie git. To samo tyczy się ruszania pod górę albo wspinaczki na żwirowo piaskowe wzniesienie. Jeśli samochód zwolni nie w wyniku osłabnięcia motoru to znaczy, że wykopie pod sobą doły i dalej nie pojedzie a inni za Tobą mają przekichane. Na takich dołach samochód wytraca prędkość i niepotrzebnie skacze do góry. Niestety podjazdy piaszczyste pokonuje się w większości przypadków na faji czyli siłowo. Jeśli jest przyczepność kół oczywiście technika się zmienia. Spróbuj sobie podjechać pod piaszczyste wzniesienie latem i dla porównania na mrozie (bez śniegu oczywiście).
tlc
: 30 mar 2008, 21:29
autor: sergiusz
tak wiem że pod twardą górkę łatwiej podjeżdża się nie zrywając kół natomiast podjazd pod górę z piachu jest już znacznie trudniejszy trenuję regularnie nabiorę wprawy,
tlc
: 30 mar 2008, 21:38
autor: sergiusz
tzn co rozpęd i cała lufa na przód?
: 30 mar 2008, 21:42
autor: kylon
Rozpęd był krótki ponieważ na dole była chopka. Ten samochód ma odpowiedni zapas mocy więc rozpędził się z krótkiego dystansu. Czasem aby wjechać na górke nie należy sie bać spróbować bez reduktora. Chodzi i prędkość a nie o to aby koła się szybko obracały z zerwaną przyczepnością, Na końcu oczywiście trzeba odpowiednio zdjąć nogę z gazu aby nasz samochód nie poleciał w kierunku nieba.
Emsi zróbcie dział - Terenowe ABC i treba to będzie tam przekleić
tlc
: 30 mar 2008, 21:55
autor: sergiusz
terenowe ABC super pomysł jestam za!
: 30 mar 2008, 21:59
autor: kylon
Każdy z nas będzie mógł podzieliś się jakąś wiedzą. Może coś fajnego z tego wyjdzie. W dobie wszechogólno dostępnego sprzętu naród zapomina o podstawowych zasadach jazdy w terenie bo liczy na sznurki z silniczkiem. Niech wyciągarka stanie się urozmaiceniem zabawy a nie podstawą. Kiedyś nie było opon MT, blokad, wyciągarek ani nawet kinetyków a ludzie jeździli w terenie.
: 01 kwie 2008, 00:37
autor: Izzy
Dolacze sie do dyskusji na temat jazdy w piasku. Mianowicie spotkalem sie z opinia (tu prosze o wasz komentarz), ze AT lepiej radza sobie z ta nawierzchnia niz MT. Obserwacja dotyczy sytuacji gdy zakladamy podobne warunki, a wiec: cisnienie opon, samochod i teren.
: 01 kwie 2008, 08:19
autor: kylon
: 05 kwie 2008, 12:37
autor: Japan
ciagnac watek piaskownicy dalej to warto dodac ze:
- zawsze zwracac uwage na temp.,
-w luznym piasku zatrzymywac sie najlepiej na szczycie wzniesienia
- ruszac i hamowac delikatnie, albo i nie
- nabierac rozpedu przed trawersami na dunach, albo i nie
-dostosowac sposob jazdy do typu piasku i panujacych warunkow by spedzic wieczor w domu, albo i nie
- odejmowac gazu przed szczytem, albo i nie
: 05 kwie 2008, 19:26
autor: kylon
: 05 kwie 2008, 23:55
autor: Japan