foliowanie FJ'ta
Moderator: luk4s7
foliowanie FJ'ta
Hej
Pozwolę sobie opisać moją przygodę z foliowaniem.
Parę ważnych rzeczy:
- decyzja zapadła w wakacje kiedy sierdziłem że szkoda niebieskiego lakieru n aucie jeżdżąc po krzakach. zakończenie nastąpiło w zeszłym tygodniu czyli czas od koncepcji do realizacji to u mnie ok 3 miesiące.
- znalezienie firmy która robi oklejanie. Tutaj sa 2 możliwości jak się okazało, albo znalezienie firmy która robi reklamy i przygotowuje wydruki albo znalezienie firmy która robi usługę oklejania ale nie jest drukarnią.
W większości przypadków proces oklejania to 2 niezależne etapy czyli projekt i drukowanie a potem oklejanie i robią to przeważnie 2 rózne firmy współpracujące ze sobą. Ceny w promieniu 100km są podobne wiec zdecydowałem sie na stolice aby uniknąć dodatkowych kosztów dojazdu i noclegów.
- warto mieć ogólna koncepcję projektu i nie przerzucać odpowiedzialności na firmę która ma wymyślić "coś".
Moja koncepcja i kryteria były takie:
- folia ma stanowić ochronę dla auta
- projekt ma zawierać 2 elementy : różę wiatru i mapę świata dodatkowo ma się wiązać z podróżowaniem.
Firma z Góry Kalwari którą wybrałem jako pierwszy po zainkasowaniu 300pln za projekt przesłała mi coś takiego
Jak się później okazało ta firma oklejała auto Bekona. Po moich sugestiach i 2 poprawkach zrezygnowałem z ich usług.
Po krótkim zastanowieniu i wykonaniu 1 telefonu do przyjaciela otrzymałem projekt od niezależnego grafika:
Znawcy tematu i czytelnicy forum łatwo zauważą że osoba która robiła ten projekt rozumie tematykę offraodu i samochodów. Wiec jest tylko jedna osoba która tutaj wymienię z przezwiska:
PYRKA
Dzięki mistrzowskiej ręce praca nad projektem była przyjemnością bo po otrzymaniu pierwszego pomysłu zmieniłem raptem 1 czy 2 małe rzeczy.
Pozwolę sobie opisać moją przygodę z foliowaniem.
Parę ważnych rzeczy:
- decyzja zapadła w wakacje kiedy sierdziłem że szkoda niebieskiego lakieru n aucie jeżdżąc po krzakach. zakończenie nastąpiło w zeszłym tygodniu czyli czas od koncepcji do realizacji to u mnie ok 3 miesiące.
- znalezienie firmy która robi oklejanie. Tutaj sa 2 możliwości jak się okazało, albo znalezienie firmy która robi reklamy i przygotowuje wydruki albo znalezienie firmy która robi usługę oklejania ale nie jest drukarnią.
W większości przypadków proces oklejania to 2 niezależne etapy czyli projekt i drukowanie a potem oklejanie i robią to przeważnie 2 rózne firmy współpracujące ze sobą. Ceny w promieniu 100km są podobne wiec zdecydowałem sie na stolice aby uniknąć dodatkowych kosztów dojazdu i noclegów.
- warto mieć ogólna koncepcję projektu i nie przerzucać odpowiedzialności na firmę która ma wymyślić "coś".
Moja koncepcja i kryteria były takie:
- folia ma stanowić ochronę dla auta
- projekt ma zawierać 2 elementy : różę wiatru i mapę świata dodatkowo ma się wiązać z podróżowaniem.
Firma z Góry Kalwari którą wybrałem jako pierwszy po zainkasowaniu 300pln za projekt przesłała mi coś takiego
Jak się później okazało ta firma oklejała auto Bekona. Po moich sugestiach i 2 poprawkach zrezygnowałem z ich usług.
Po krótkim zastanowieniu i wykonaniu 1 telefonu do przyjaciela otrzymałem projekt od niezależnego grafika:
Znawcy tematu i czytelnicy forum łatwo zauważą że osoba która robiła ten projekt rozumie tematykę offraodu i samochodów. Wiec jest tylko jedna osoba która tutaj wymienię z przezwiska:
PYRKA
Dzięki mistrzowskiej ręce praca nad projektem była przyjemnością bo po otrzymaniu pierwszego pomysłu zmieniłem raptem 1 czy 2 małe rzeczy.
Re: foliowanie FJ'ta
oto poszczególne etapy produkcji:
Efekt końcowy:
Efekt końcowy:
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 09:09 przez irko, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Popawiłem ;)
Powód: Popawiłem ;)
Re: foliowanie FJ'ta
może tak będzie lepiej:
https://picasaweb.google.com/1137249071 ... directlink
Parę przydatnych informacji co do technologi z foliami:
- nałożenie foli z nadrukiem na całe auto i zabezpieczenie płynnym laminatem
- nałożenie samych napisów i grafiki a potem zabezpieczenie jej bezbarwną folią ochronną
- połączenie dwóch powyższych tzn obłożyć całe auto folią z nadrukiem u mnie koloru niebieskiego włącznie z maską i bagażnikiem i potem położyć drugą warstwę folii, tym razem przezroczystej.
każde z powyższych rozwiązań ma swoją cenę i stopień zabezpieczenia lakieru. Standardowa grubość foli to 90mikronów, rozwiązanie z 2 foliami to 150mikronów, raczej nie do ruszenia.
paweł
https://picasaweb.google.com/1137249071 ... directlink
Parę przydatnych informacji co do technologi z foliami:
- nałożenie foli z nadrukiem na całe auto i zabezpieczenie płynnym laminatem
- nałożenie samych napisów i grafiki a potem zabezpieczenie jej bezbarwną folią ochronną
- połączenie dwóch powyższych tzn obłożyć całe auto folią z nadrukiem u mnie koloru niebieskiego włącznie z maską i bagażnikiem i potem położyć drugą warstwę folii, tym razem przezroczystej.
każde z powyższych rozwiązań ma swoją cenę i stopień zabezpieczenia lakieru. Standardowa grubość foli to 90mikronów, rozwiązanie z 2 foliami to 150mikronów, raczej nie do ruszenia.
paweł
Re: foliowanie FJ'ta
Krzywo Ci nakleił. Nie patrzył na projekt dobrze. Góra FJ powinna być równo z wytłoczeniem nadkola. Do poprawki
Re: foliowanie FJ'ta
Wygląda super. Podstawą jest dobra folia. Oklejaczy milion. Dobra folia nie odpada a nie nie pracuje w zależności od temperatury. Najgorsze są zagięcia które później wstają. Moja Toyka nigdy nie miała z tym problemu ale np Mercedesy które kilka lat temu robiliśmy wyglądają kiepsko. Dodatkowo rdzewieją linie od cięcia nożem po lakierze na wszystkich łukach przy szybach. Na Fordzie powstawało w kilku miejscach na przetłoczeniach ale jest ładnie. Często widuję samochody oklejone i jest z tym niestety różnie.
Fajny projekt.
Fajny projekt.
Re: foliowanie FJ'ta
Pyrka nie psuj mi radości.
wiem że krzywo z jednej strony ale i tak 2 razy drukowali bo pierwszy wydruk był tragiczny. Zmienili nawet drukarnie.
W ten weekend przeciągnąłem FJ przze wiele krzaków tarniny w kieleckim. Kazali go 2 tygodnie nie myc wiec dobrze, bo nie chce patrzyć na rysy które powstały na folii.
Paweł
wiem że krzywo z jednej strony ale i tak 2 razy drukowali bo pierwszy wydruk był tragiczny. Zmienili nawet drukarnie.
Kylon mam problem ze zrozumieniem tego podwójnego zaprzeczenia.Dobra folia nie odpada a nie nie pracuje w zależności od temperatury.
W ten weekend przeciągnąłem FJ przze wiele krzaków tarniny w kieleckim. Kazali go 2 tygodnie nie myc wiec dobrze, bo nie chce patrzyć na rysy które powstały na folii.
Paweł
Re: foliowanie FJ'ta
.
A tutaj FJ w swoim żywiole. Przy okazji felgi białe się pojawiły.
A tutaj FJ w swoim żywiole. Przy okazji felgi białe się pojawiły.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 09:07 przez irko, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: poprawiłem
Powód: poprawiłem
Re: foliowanie FJ'ta
Jaki sens oklejania skoro jadą nożem po lakierze :roll . Chyba, że mówimy o autach leasingowych i oklejaniu reklamami. Klient firmowy to wszyscy w d... mają . A z nożem trzeba cholernie uważać, zwłaszcza przy uszczelkach.kylon pisze:... linie od cięcia nożem po lakierze na wszystkich łukach przy szybach...
plum auto wygląda super, grafika pasuje jak ulał . Te 150 mikronów spokojnie da radę. Ja na rajdzie miałem połowę tego a gałąź która zrobiła małego wgniotka nawet rysy nie zrobiła.
Chyba miało być tak . Ta tańsza/gorsza folia na mrozie robi się sztywna i łatwo się kruszy w związku z tym pęka na pracujących elementach.plum76 pisze:Kylon mam problem ze zrozumieniem tego podwójnego zaprzeczenia.Dobra folia nie odpada ani nie pracuje w zależności od temperatury.
Re: foliowanie FJ'ta
No tak. Źle to napisałem . Tania folia faktycznie nie przylega dobrze na zagłębieniach i potem odstaje a w końcu pęka.
Re: foliowanie FJ'ta
znajomy ma fajnie obklejona fjtke
niebieska - zmienila sie w czarny mat
http://otomoto.pl/toyota-fj-cruiser-off ... 01252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
efekt na zywo bardo fajny
niebieska - zmienila sie w czarny mat
http://otomoto.pl/toyota-fj-cruiser-off ... 01252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
efekt na zywo bardo fajny
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: foliowanie FJ'ta
jak nie tajemnica to podaj ogólny koszt takiej wyklejki - kompleksowo
się zastaniawiam czy lepiej malowac auto czy może wyklejać
się zastaniawiam czy lepiej malowac auto czy może wyklejać
Re: foliowanie FJ'ta
Poprawiłem zdjęcia, żeby wszystko ładnie wyglądało.
Załaczam również prezentacje ze zdjec na youtube
Załaczam również prezentacje ze zdjec na youtube
Re: foliowanie FJ'ta
hej
robota 2500
materiał 2000
ceny netto
jak masz ubytki lakieru to foli nie ma sensu, bo przykryjesz i może blacha rdzewieć.
Paweł
ps:
Irko dzięki za poprawki ze zdjęciami.
robota 2500
materiał 2000
ceny netto
jak masz ubytki lakieru to foli nie ma sensu, bo przykryjesz i może blacha rdzewieć.
Paweł
ps:
Irko dzięki za poprawki ze zdjęciami.
Re: foliowanie FJ'ta
A którą wersja oklejania wykonałeś?
Maska również oklejona?
Pozdr
Ir
Maska również oklejona?
Pozdr
Ir
Re: foliowanie FJ'ta
hej
wszystko co było niebieskie jest oklejone niebieska folia i bezbarwną, więc maska, nadkola i tylne drzwi też.
z dachu oklejone jest tylko jego boczna krawędź do wysokości relingów i listwa nad szybą. Pod bagażnikiem nie kładłem folii bo sam bagażnik chroni dach.
Paweł
wszystko co było niebieskie jest oklejone niebieska folia i bezbarwną, więc maska, nadkola i tylne drzwi też.
z dachu oklejone jest tylko jego boczna krawędź do wysokości relingów i listwa nad szybą. Pod bagażnikiem nie kładłem folii bo sam bagażnik chroni dach.
Paweł