Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
: 26 kwie 2024, 00:27
Cześć. W kwestii 2uz w 80 poczułem się wywołany do odpowiedzi.
Swapa robiliśmy z Farmerem jakieś 4-5 lat temu w mojej 80tce.
Pierwotnie był w niej 3FE, więc żeliwne kowadło które było nieco leniwe w tym modelu mimo wtrysku.
Po przetarciu szlaku przez Farmera, który swapował swoją 80tke na 1uz (wczesna wersja) udało się nabyć z UK całe podwozie z 100 z 2000roku, co ułatwiło prace.
Ciekawostka to różnica w wadze miedzy 3fe wraz ze skrzynią A440 i 2uz/A340, było to ok 100kg na korzyść tego drugiego. Dodatkowo 2uz jest bliżej kabiny, więc obciążenie jest pomiędzy osiami, a nie na przedniej osi jak w silnikach 6cyl.
2uz jest jakby stworzony pod ten model. Auto jeździ jak nowożytny kompakt z 2l silnikiem. Nie jest już ociężałe, wyprzedzanie ciężarówek powyżej 80-100kmh nie powoduje palpitacji serca. Lekko się prowadzi.
Jeśli chodzi o zmierzone osiągi to przy aucie bez szpeju, 3 cale liftu i kołach 33/12,5 rozpędza się do 100tki w okolicy 8-9 sekund, prędkość max. to ok 170kmh na mostach 4.1, spalanie w trasie - ok 20l jeśli jedziesz do 100kmh, powyżej przez aerodynamikę przystanku rośnie do ok. 25l.
Max przy ciągłym butowaniu to 30l zimą na lpg w mieście.
W 3f-e w trasie miałem min.25l na 100 a zimą 45l/100
Przy swapie jest parę kwestii do ogarnięcia ale nie są to jakieś kosmiczne kwestie. Elektronicznie to też jest silnik nie bardziej oczujnikowany niż 1fz. Jedynie alternator jest dość nisko ale jeszcze je udało mi się go wykończyć mimo kilkukrotnego brodzenia.
Mam wrażenie że najwięcej swapowanych do 80tek silników to wszelkiej maści amerykańskie konstrukcje GM na bazie LS-X. Najpewniej jest to spowodowane dostępnością tych silników na danym rynku gdzie 80tek było najwięcej sprzedawanych - czyli USA. Tam egzotyką jest SWAP na Diesla, a 1HDFTE to już ich i ach na maxa
2uz jest naprawdę fajnym silnikiem i udaną konstrukcją. Główne problemy dotyczą niedostatecznego serwisowania przez użytkowników. Każdy myśli że to "milion mile engine" I nic się nie stanie jak zmienię olej raz na 20k km. W fabrycznej konfiguracji, myślę że nie ma lepszej i łatwiejszej opcji na swap. Praktycznie wszystko ze sobą "klika".
Wysłane z mojego 2211133G przy użyciu Tapatalka
Swapa robiliśmy z Farmerem jakieś 4-5 lat temu w mojej 80tce.
Pierwotnie był w niej 3FE, więc żeliwne kowadło które było nieco leniwe w tym modelu mimo wtrysku.
Po przetarciu szlaku przez Farmera, który swapował swoją 80tke na 1uz (wczesna wersja) udało się nabyć z UK całe podwozie z 100 z 2000roku, co ułatwiło prace.
Ciekawostka to różnica w wadze miedzy 3fe wraz ze skrzynią A440 i 2uz/A340, było to ok 100kg na korzyść tego drugiego. Dodatkowo 2uz jest bliżej kabiny, więc obciążenie jest pomiędzy osiami, a nie na przedniej osi jak w silnikach 6cyl.
2uz jest jakby stworzony pod ten model. Auto jeździ jak nowożytny kompakt z 2l silnikiem. Nie jest już ociężałe, wyprzedzanie ciężarówek powyżej 80-100kmh nie powoduje palpitacji serca. Lekko się prowadzi.
Jeśli chodzi o zmierzone osiągi to przy aucie bez szpeju, 3 cale liftu i kołach 33/12,5 rozpędza się do 100tki w okolicy 8-9 sekund, prędkość max. to ok 170kmh na mostach 4.1, spalanie w trasie - ok 20l jeśli jedziesz do 100kmh, powyżej przez aerodynamikę przystanku rośnie do ok. 25l.
Max przy ciągłym butowaniu to 30l zimą na lpg w mieście.
W 3f-e w trasie miałem min.25l na 100 a zimą 45l/100
Przy swapie jest parę kwestii do ogarnięcia ale nie są to jakieś kosmiczne kwestie. Elektronicznie to też jest silnik nie bardziej oczujnikowany niż 1fz. Jedynie alternator jest dość nisko ale jeszcze je udało mi się go wykończyć mimo kilkukrotnego brodzenia.
Mam wrażenie że najwięcej swapowanych do 80tek silników to wszelkiej maści amerykańskie konstrukcje GM na bazie LS-X. Najpewniej jest to spowodowane dostępnością tych silników na danym rynku gdzie 80tek było najwięcej sprzedawanych - czyli USA. Tam egzotyką jest SWAP na Diesla, a 1HDFTE to już ich i ach na maxa
2uz jest naprawdę fajnym silnikiem i udaną konstrukcją. Główne problemy dotyczą niedostatecznego serwisowania przez użytkowników. Każdy myśli że to "milion mile engine" I nic się nie stanie jak zmienię olej raz na 20k km. W fabrycznej konfiguracji, myślę że nie ma lepszej i łatwiejszej opcji na swap. Praktycznie wszystko ze sobą "klika".
Wysłane z mojego 2211133G przy użyciu Tapatalka