Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HELP!

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Rokfor32 »

Bo mi reklama niepotrzebna :wink: Nie bazuje na "kliencie z ulicy", i serdecznie dosyć mam telefonów z pytaniami "za ile konserwacja ramy - i czego 5 tysi, jak wszędzie robią za 500" ... :wink:

Adams napisał Ci lokację - jeżeli faktycznie jesteś zainteresowany, to pw. Ino, podobnie jak u Kylona - obecnie zawalony jestem.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

kylon pisze:Sprawdź proszę czy wały są poprawnie poskładane. W HDJ80 przekręcienie go o 90 stopni co jest częste jest dokładnie efekt tramwaju tylko bardziej w basie.
Dzwoniłem do Wyprawy i dowiedziałem się jak bardzo słabo z terminami. No cóż...

Mam więc prośbę o możliwie bliższe wyjasnienie, o co chodzi z tą pozycją wału.
Nie można wykluczyć, że kiedyś ktoś zdjął i nie zaznaczył a potem zamontował jak popadnie.
Pogrzebałem w manualu i widzę w dziale PR-4, PR-5 i PR-6 instrukcję aby przed demontażem zaznaczyć położenie.

Zatem w jaki sposób można zweryfikować właściwe ustawienie każdego wału?

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Rokfor32 pisze:Bo mi reklama niepotrzebna :wink: Nie bazuje na "kliencie z ulicy", i serdecznie dosyć mam [...]
Bardzo dobrze to rozumiem. Miałem raczej na myśli informację a nie reklamę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Rokfor32 »

Zaznacza się celem uniknięcia utraty wyważenia, bo wał można zmontować z przesunięciem o 180 st. I dla ułatwienia roboty.

Generalnie, wały ustawia się widełkami w tej samej płaszczyźnie. Acz bywają wyjątki - tak ma np. J8 na przednim wale, gdzie widełki ustawiane sa z przesunięciem o 90st.

Jak masz manuala do swojego auta - to zerknij jak pokazuje ustawienie widełek wału.

Mowa oczywiście o ustawieniu widełki przedniego względem tylnego przegubu. Wrzuć se w googla hasło "wał kardana" - rozjaśni Ci się dokładnie o co chodzi.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

OK, dzięki. Popatrzę jeszcze.
Jakoś właśnie nie mogłem pojąć, że coś tak prostego można zamontować nie tak jak należy. Chciałem wiedzieć, czy to jakaś magia i czy muszę patrzeć mechanikowi na ręce albo zadawać idiotyczne pytania. Spróbuję to ogarnąć na miejscu - ostatnia szansa. Umówiłem na wtorek....

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Wały sprawdzone i wykluczone. A więc póki co - porażka.
Umówiłem się na czwartek w hamowni 4x4, gdzie mechanik może wejść pod samochód, obmacać i osłuchać stetoskopem cały złom pod spodem.
Dobry pomysł?
Powraca pytanie, czy buczenie i rezonans mogą mieć źródło w skrzyni rozdzielczej?
PS.>
Przy tej okazji zmierzymy moc i moment ; )

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Grzebię sobie ponownie i czytam różne wątki po forach.
Dość dziwne, że wczesniej nie natknąłem się na to ale oto czytam:
" This type of noise has been mentioned countless times on this site. It was one of the main complaints of the GX470's since they were introduced in 2003. All GX's have this noise/vibration - most users just dont notice it. It comes thru the steering wheel and gas pedal mostly. It's thought to be a harmonic vibration from the driveshaft/transfer case and lexus has no cure for it. Its not body mounts - or choice of tires - or wheels out of balance. This vibration is only noticed when the truck is at speed in top gear around 1700 rpm - and you must be slightly on the gas."
Cały wątek tu:
http://m.clublexus.com/forums/showthrea ... styleid=13
Można dywagować o subtelnych różnicach ale wygląda mi to na identyczny typ problemu, tyle że w stadium większej destrukcji. Mnie to lekko napawa grozą i w głowie się nie mieści... :shock:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Podsumowując, podejrzenia padają na: półosie, mocowania skrzyni i dyfra, skrzynię rozdzielczą...

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Nahamowni, jak to na hamowni, pan zaczął od liczenia koni ; P
I tu niespodzianka! ~180PS zamiast ~250 i ~420Nm zamiast ~500Nm; i to z załączonym czipem. Bez czipa trochę mniej ale widać, że działa.
Pierwsze moje podejrzenie to zawalony katalizator ale mechanik jest sceptyczny.
Jutro toyota jedzie do serwisu Denso na i tak wcześniej przewidziane sprawdzenie wtryskiwaczy i całego układu, więc ta kwestia może się nieco wyjaśni.
Co do obmacania i osłuchania napędu na hamowni, to wibracje od opon mocno dociśniętych do rolek zniechęciły pana do tego zadania. Ja się z nim zgodziłem, może niepotrzebnie..
Wczoraj, przy okazji gwarancyjnej wymiany uszczelniacza w tylnym dyfrze, spec od dyfrów zrobił ze mną przejażdżkę i stwierdził że jego zdaniem to nie problem półosi czy reduktora. "Panie, to sprawa silnikowa", rzekł ów starszy człowiek : ) A więc komedia trwa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: Rokfor32 »

Ale parametry liczone na kołach? czy na wale silnika? Bo różnica jaką podałeś to typowa strata na mechanizmach typowej terenówki

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Bardzo ciekawa uwaga. Przyznam, ze nie wziąłem tego w ogóle pod uwagę. Mimo tego, strata wydaje mi się trochę zbyt duża.
Póki co, samochód utknął w serwisie Denso. Ogólne sprawdzenie systemu wtrysku wskazało na problem z pompą. Pompa została zdemontowana i rozebrana. Czekam na wymianę podzespołów/części i montaż. Wtryski bez zarzutu. Zobaczymy jaki efekt.
Serwis na Sokratesa 11 w Warszawie - Diesel System. Jak dotąd bardzo dobre wrażenie. Zobaczymy efekty : ) Obiecali zająć się również wibracjami/rzężeniem i postarać się wykryć ich źródło. Zobaczymy....

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Pompa zrobiona. Szczęśliwie ocalały 2 zawory utrzymujące w niej ciśnienie, bo inaczej koszt byłby zabójczy.. Regulacja zaworów przy okazji, bo pan inżynier słyszał. Tu ciekawostka: mam wrażenie, że gdy już się zacznie regulować zawory w 1HD-FTE, to należy robić to dalej systematycznie, co 40tkm. Poprzednia regulacja moim zdaniem była pierwszą w życiu tego silnika i mechanik twierdził, że zakres był bardzo znikomy a słychać nie było nic itd. Motorek chodzi więc wyjątkowo piknie, obciążony brzmi nieco inaczej i patrząc na wskazówkę ma się wrażenie że sporo niej pali ale to sprawdzimy dokładniej.

Niestety, rzężenie jak było, tak jest i na to panowie z Diesel System nic nie poradzili. Zgodzilismy się jednak, że głównym podejrzanym są poduszki silnika i ew. te pod dyframi.
Komplecik Pan Toyoda oferuje za ok. 3Kzł po rabatach.. Na szczęście pojawiły się (wreszcie!) zamienniki prawie wszystkich tych części produkcji Febest za SZEŚCIOKROTNIE mniej. I tę drogę wybieramy w tym przypadku. Niestety nie starczy już czasu by je otrzymać i zamontować przed wyjazdem, więc napiszę coś dopiero na początku sierpnia.
Zainteresowanym podaję numerki Febesta:
TM-030
TM-031
TAB-332
TAB-332
TAB-334
TAB-335.
Brak tylko zamiennika 41654-60010, gdzie potrzeba 2szt. ale to akurat część niedroga.
W Polsce na razie nikt nie oferuje tych części ale to raczej kwestia niedługiego czasu...
Prawda Panie Kylonie? ; P

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: yallayalla »

Uwaga: 2 pierwsze pozycje nie są całkowicie pewne, bo podawne są jednocześnie referencje: TM-UZJ100F i TM-FZJ100R. Tu czekam na wyjaśnienia sprzedawcy.

aledan
Posty: 11
Rejestracja: 07 mar 2015, 18:24

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: aledan »

Temat to sprawdzony warsztat 4x4 a zrobila sie historia autka pana yallayalla.
Pomimo ze ciekawa to chciałbym powrócić do meritum - poszukuje dobrego warsztatu 4x4 na Śląsku i okolicach, bo wawa i stary Sącz są nieco za daleko np. aby sprawdzić autko przed zakupem.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Sprawdzony warsztat 4x4/SUV - gdziekolwiek w Polsce - HE

Post autor: MaxLux »

Rajmunda masz - okoliczni polecaja

ODPOWIEDZ