LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Moderator: luk4s7
LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Hej,
mam kilka pytań do profenalistów w temacie : )
1/ mam w LC100 spręzyny i drązki OME, mają zrobione 100k km, większość w dużym obciążeniu na wyprawach. Co ile warto zmieniać zawiechę, żeby powiedzmy zmniejszyć ryzyko pęknięcia sprężyny, drążka ?
2/ to samo z łożyskami w mostach
3/ extra temat - co ile przeglądać rozrusznik i alternator w HDJ, nie jeżdże tym autem po głębokich błotach ale przejeżdżam rzeki, jeździ w pyle, burzach piaskowych, typowo wyprawowo
Dzięki, z góry za podpowiedzi.
mam kilka pytań do profenalistów w temacie : )
1/ mam w LC100 spręzyny i drązki OME, mają zrobione 100k km, większość w dużym obciążeniu na wyprawach. Co ile warto zmieniać zawiechę, żeby powiedzmy zmniejszyć ryzyko pęknięcia sprężyny, drążka ?
2/ to samo z łożyskami w mostach
3/ extra temat - co ile przeglądać rozrusznik i alternator w HDJ, nie jeżdże tym autem po głębokich błotach ale przejeżdżam rzeki, jeździ w pyle, burzach piaskowych, typowo wyprawowo
Dzięki, z góry za podpowiedzi.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
rozrusznik - przy automatycznej skrzyni biegów - przeglądać regularnie, lub na wyprawy brać zapasowy rozrusznik
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
rozrusznik i alternator zawsze mam ze sobą, zresztą łożyska też, etc.
ale jak ognia wystrzegam się ich wymieniania samemu, zwłaszcza w upchanym HDJcie
z drugiej strony, jestem przeciwnikiem grzebania w aucie na siłę, stąd pytania
ale jak ognia wystrzegam się ich wymieniania samemu, zwłaszcza w upchanym HDJcie
z drugiej strony, jestem przeciwnikiem grzebania w aucie na siłę, stąd pytania
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
to j spytam tak - kiedy Twój rozrusznik (i alternator) zwiedzał ostatnio dedykowany warsztat elektryczny, hę ?
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Z rozrusznikiem w 4.2 td nie jest tak źle jak silnik pali na dotyk..nie ma co się zbytnio zepsuć ..a jeżeli już to nie padnie ot tak bo padam czy się zatrę tylko zacznie dawać znaki ...napraaaaaaaw mnie... ... ale to spostrzeżenie z 80-ki. Co do łożysk to jak śmigasz na wyprawy przeładowanym autem warto raz na rok spojrzeć lub nawet wymienić.. drogie nie są a przy okazji zobaczyć uszczelniacz na półosi co by za późno nie było i nie wyrył rys na półosi co skutkuje wyciekiem oleju z mostu do łożysk skracając im żywota a przy okazji wyciekając przez kule na zewnątrz.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
zwłaszcza że w j10 nie ma kul
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
no tak zapomniałem ... ale tak już jest w SUV-ach...
PS..100-ka jest super autem na podróże czy wyprawy, kolejną jest 200-ka
PS..100-ka jest super autem na podróże czy wyprawy, kolejną jest 200-ka
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Adas, nic nie rob bo cos zepsujesz, a jak sie cos samo zepsuje ?! - ilez to potem fajnych morskich opowiesci przy kominku
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Rozrusznik i altek poszły do werfyfikacji, łożyska zmieniam, zostaje jeszcze zawiecha, tu nie mam pojęcia czy po 100k zmieniać sprężyny i drążki czy nie.
Max ja mam tyle przeżyć i wrażeń na wyprawach, że tych z zesputego samochodu wolałbym uniknąć, choć ostatnio jakieś drobiazgi wyskoczyły.
Max ja mam tyle przeżyć i wrażeń na wyprawach, że tych z zesputego samochodu wolałbym uniknąć, choć ostatnio jakieś drobiazgi wyskoczyły.
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
Jak podejmiesz decyzję o wymianie zawiechy, chętnie odkupię tą używaną
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
W mojej HDJ-100 alternator przeżył 200tys. km. Wymieniłem na regenerowany z programu Toyota "nowy za stary" - mają taki program a katalog dostępny jest w necie, nazywa się "Toyota Genuine Remanufactured Parts Application and Reference Guide".
Re: LC100 wymiany żeby nie było rozczarowania :)
I jak się spisały części regenerowanie fabrycznie?yallayalla pisze: ↑07 cze 2014, 13:58W mojej HDJ-100 alternator przeżył 200tys. km. Wymieniłem na regenerowany z programu Toyota "nowy za stary" - mają taki program a katalog dostępny jest w necie, nazywa się "Toyota Genuine Remanufactured Parts Application and Reference Guide".