Blokada tylnego dyfra
Moderator: luk4s7
Re: Blokada tylnego dyfra
... u mnie to samo. Dzisiaj wczołgałem się pod spód i po przeczyszczeniu silniczka z błotka okazało się, że mam również trochę pękniętą obudowę. Oczywiście nie załącza, mryga kontrolka tylnego dryfra.
Jak sądzicie, która opcja w tej chwili jest najlepsza:
1. Reanimować to co jest
2. Szukać używanego silniczka lub samej obudowy - pewnie mission impossible
3. Zainwestować w nowy - ceny widziałem już nieco powyżej 2kpln
4. Inne sposoby? Sidziałem że możliwa przeróbka na siłownik tylko sam sobie nie poradzę a nie znam nikogo w Krakowie kto by się tego podjął. Jaki byłby orientacyjny koszt takiej przeróbki i czy nie jest to kłopotliwe w użytkowaniu?
Co sądzicie?
Pozdrawiam,
Zmosmo z Krakowa
Jak sądzicie, która opcja w tej chwili jest najlepsza:
1. Reanimować to co jest
2. Szukać używanego silniczka lub samej obudowy - pewnie mission impossible
3. Zainwestować w nowy - ceny widziałem już nieco powyżej 2kpln
4. Inne sposoby? Sidziałem że możliwa przeróbka na siłownik tylko sam sobie nie poradzę a nie znam nikogo w Krakowie kto by się tego podjął. Jaki byłby orientacyjny koszt takiej przeróbki i czy nie jest to kłopotliwe w użytkowaniu?
Co sądzicie?
Pozdrawiam,
Zmosmo z Krakowa
Re: Blokada tylnego dyfra
Dwa szybkie pytanka:
1. Czy ma ktoś doświadczenia z blokadami HF Australia?
Twierdzą, że kompatybilne z ARB i przy okazji są sporo tańsze.
2. Gdzie można kupić oryginał tylnej blokady w cenie ok. 2 KPLN?
Z góry dzięki!
1. Czy ma ktoś doświadczenia z blokadami HF Australia?
Twierdzą, że kompatybilne z ARB i przy okazji są sporo tańsze.
2. Gdzie można kupić oryginał tylnej blokady w cenie ok. 2 KPLN?
Z góry dzięki!
Re: Blokada tylnego dyfra
Na Allegro można kupić silniczek blokady za 2500 PLN brutto. Chyba nawet oryginał. Zdecydował bym się nawet, żeby to kupić, tylko mam wrażenie, że za rok będzie to samo: utlenione aluminium i dziura w obudowie...
Jest może jakiś patent, żeby to zabezpieczyć przed korozją?
Polakierować, epoksydować, anodyzować???
Macie jakieś doświadczenia?
Z góry dziękuję.
Jest może jakiś patent, żeby to zabezpieczyć przed korozją?
Polakierować, epoksydować, anodyzować???
Macie jakieś doświadczenia?
Z góry dziękuję.
Re: Blokada tylnego dyfra
Na 8 lat Tobie starczy bez zabezpieczenia. Możesz spróbować zabezpieczyć środkiem z woskiem do podwozi.
Re: Blokada tylnego dyfra
hej
teoria mówi że się da galwanizować aluminium http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie_aluminium
zapewne zmienią sie parametry osłony (zwiekszy sie grubośc) a tym samym i pasowanie potem może okazać się ciasne.
Paweł
teoria mówi że się da galwanizować aluminium http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie_aluminium
zapewne zmienią sie parametry osłony (zwiekszy sie grubośc) a tym samym i pasowanie potem może okazać się ciasne.
Paweł
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8380
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
Lakier epoksydowy starcza zupełnie. Biega o to - żeby zabezpieczyć tylna stronę (od strony główki mostu) - bo tam powstaje ognisko elektrokorozyjne, i żeby zabezpieczyć (zalać) połączenia elementów samego silniczka (są tam oringi uszczelniające - ale praktyka pokazuje, że to za mało). A potem, eksploatacyjnie, dbac żeby syf nie gromadził się pomiędzy silniczkiem a główką mostu - i jest git.
Problemem w oryginale jest to - że toyota wogule tego elementu nie zabezpiecza dodatkowo, bo założenie jest, że alu nie koroduje. Niestety solanka weryfikuje tę teorię negatywnie ...
Problemem w oryginale jest to - że toyota wogule tego elementu nie zabezpiecza dodatkowo, bo założenie jest, że alu nie koroduje. Niestety solanka weryfikuje tę teorię negatywnie ...
Re: Blokada tylnego dyfra
Czyli teoretycznie - kupuję oryginał, zabezpieczam epoksydem, wkładam i jeżdżę. Na wiosnę wyciągam, konserwuję i... jeżdżę do wiosny
Chyba się skuszę
Chyba się skuszę
Re: Blokada tylnego dyfra
No i się skusiłem. Trzy warstwy epoksydu + autorskie malowanie
Mam nadzieję, że wytrzyma do wiosny
Mam nadzieję, że wytrzyma do wiosny
- Załączniki
-
- Blokada_small.JPG (105,08 KiB) Przejrzano 6146 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8380
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
Eeee ... że tak doprecyzuje - Mowa była o pokryciu epoksydem ALUMINIUM - czyli korpusu serwosilniczka
Re: Blokada tylnego dyfra
Nie, no oczywiście, że tak! Tylko, że ten epoksyd jest bezbarwny
Osłonkę trysnąłem czerwonym sprayem "dla jaj"
Osłonkę trysnąłem czerwonym sprayem "dla jaj"
Re: Blokada tylnego dyfra
Witam
mam takie proste pytanie (nie dla mnie) czy po zdemontowaniu tego słynnego tutaj silniczka/siłownika w j95 można oczywiscie po zaslepieniu otworu jeżdzic samochodem do czasu jego naprawy/ wymiany nic tam sie w moscie nie poprzestawia rozsypie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
mam takie proste pytanie (nie dla mnie) czy po zdemontowaniu tego słynnego tutaj silniczka/siłownika w j95 można oczywiscie po zaslepieniu otworu jeżdzic samochodem do czasu jego naprawy/ wymiany nic tam sie w moscie nie poprzestawia rozsypie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Re: Blokada tylnego dyfra
Powinieneś zablokować możliwość samoczynnego przesunięcia się blokady w pozycje lock.bogdan82 pisze:Witam
mam takie proste pytanie (nie dla mnie) czy po zdemontowaniu tego słynnego tutaj silniczka/siłownika w j95 można oczywiscie po zaslepieniu otworu jeżdzic samochodem do czasu jego naprawy/ wymiany nic tam sie w moscie nie poprzestawia rozsypie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Technika dowolna, był nawet przypadek użycia osikowego kołka
Re: Blokada tylnego dyfra
dzieki za szybka odpowiedz przyznaje ze jestem zielony ale rozumiem to tak ze blokada może się załączyć samoczynnie, nie wiem jak to wygląda po zdemontowaniu siłownika i jak to zablokować zeby czegoś nie popsuć ale zobaczymy jak bede w trakcie. Tak po za tym siłownikowi brakuje jak to zawsze bywa czesci obudowy wyglada to kiepsko ale zawsze warto spróbować to podratować i uruchomić. Może jest ktoś kto podejmuję sie regeneracji takich siłowników?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8380
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego dyfra
Fabryka
Dorobienie dekielka to nie jest wielki temat. Ale jak go już nie ma - to korozon zżera wszystko pozostałe wewnątrz, oszczędza jedynie to plastikowe koło zębate. A wtedy nie ma już za bardzo czego ratować
Projekt zrobienia zamiennie sterowania na podciśnienie chodzi za mną już od dawna, ale ciągle brak czasu na takie zabawy. Ale - w końcu się doczeka.
Poszperaj na forum, było kilka razy opisane jak chłopaki to przerabiali na pneumatykę. Możliwych rozwiązań jest tam sporo.
Dorobienie dekielka to nie jest wielki temat. Ale jak go już nie ma - to korozon zżera wszystko pozostałe wewnątrz, oszczędza jedynie to plastikowe koło zębate. A wtedy nie ma już za bardzo czego ratować
Projekt zrobienia zamiennie sterowania na podciśnienie chodzi za mną już od dawna, ale ciągle brak czasu na takie zabawy. Ale - w końcu się doczeka.
Poszperaj na forum, było kilka razy opisane jak chłopaki to przerabiali na pneumatykę. Możliwych rozwiązań jest tam sporo.
Re: Blokada tylnego dyfra
czy to da się naprawić? czy warto?