Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

zmosmo
Posty: 16
Rejestracja: 31 gru 2011, 13:48
Auto: KZJ 95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zmosmo »

... u mnie to samo. Dzisiaj wczołgałem się pod spód i po przeczyszczeniu silniczka z błotka okazało się, że mam również trochę pękniętą obudowę. Oczywiście nie załącza, mryga kontrolka tylnego dryfra.

Jak sądzicie, która opcja w tej chwili jest najlepsza:
1. Reanimować to co jest
2. Szukać używanego silniczka lub samej obudowy - pewnie mission impossible
3. Zainwestować w nowy - ceny widziałem już nieco powyżej 2kpln
4. Inne sposoby? Sidziałem że możliwa przeróbka na siłownik tylko sam sobie nie poradzę a nie znam nikogo w Krakowie kto by się tego podjął. Jaki byłby orientacyjny koszt takiej przeróbki i czy nie jest to kłopotliwe w użytkowaniu?

Co sądzicie?

Pozdrawiam,
Zmosmo z Krakowa

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Jerry »

Dwa szybkie pytanka:
1. Czy ma ktoś doświadczenia z blokadami HF Australia?
Twierdzą, że kompatybilne z ARB i przy okazji są sporo tańsze.
2. Gdzie można kupić oryginał tylnej blokady w cenie ok. 2 KPLN?
Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Jerry »

Na Allegro można kupić silniczek blokady za 2500 PLN brutto. Chyba nawet oryginał. Zdecydował bym się nawet, żeby to kupić, tylko mam wrażenie, że za rok będzie to samo: utlenione aluminium i dziura w obudowie...
Jest może jakiś patent, żeby to zabezpieczyć przed korozją?
Polakierować, epoksydować, anodyzować???
Macie jakieś doświadczenia?
Z góry dziękuję.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Tuco »

Na 8 lat Tobie starczy bez zabezpieczenia. Możesz spróbować zabezpieczyć środkiem z woskiem do podwozi.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: plum76 »

hej
teoria mówi że się da galwanizować aluminium http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie_aluminium

zapewne zmienią sie parametry osłony (zwiekszy sie grubośc) a tym samym i pasowanie potem może okazać się ciasne.

Paweł

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Lakier epoksydowy starcza zupełnie. Biega o to - żeby zabezpieczyć tylna stronę (od strony główki mostu) - bo tam powstaje ognisko elektrokorozyjne, i żeby zabezpieczyć (zalać) połączenia elementów samego silniczka (są tam oringi uszczelniające - ale praktyka pokazuje, że to za mało). A potem, eksploatacyjnie, dbac żeby syf nie gromadził się pomiędzy silniczkiem a główką mostu - i jest git.

Problemem w oryginale jest to - że toyota wogule tego elementu nie zabezpiecza dodatkowo, bo założenie jest, że alu nie koroduje. Niestety solanka weryfikuje tę teorię negatywnie ... :wink:

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Jerry »

Czyli teoretycznie - kupuję oryginał, zabezpieczam epoksydem, wkładam i jeżdżę. Na wiosnę wyciągam, konserwuję i... jeżdżę do wiosny :)
Chyba się skuszę ;)

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Jerry »

No i się skusiłem. Trzy warstwy epoksydu + autorskie malowanie ;)
Mam nadzieję, że wytrzyma do wiosny :)
Załączniki
Blokada_small.JPG
Blokada_small.JPG (105,08 KiB) Przejrzano 6146 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Eeee ... że tak doprecyzuje :wink: - Mowa była o pokryciu epoksydem ALUMINIUM - czyli korpusu serwosilniczka :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Jerry »

Nie, no oczywiście, że tak! Tylko, że ten epoksyd jest bezbarwny :)
Osłonkę trysnąłem czerwonym sprayem "dla jaj" ;)

bogdan82
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2015, 18:22

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: bogdan82 »

Witam
mam takie proste pytanie (nie dla mnie) czy po zdemontowaniu tego słynnego tutaj silniczka/siłownika w j95 można oczywiscie po zaslepieniu otworu jeżdzic samochodem do czasu jego naprawy/ wymiany nic tam sie w moscie nie poprzestawia rozsypie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz :D

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: zombi »

bogdan82 pisze:Witam
mam takie proste pytanie (nie dla mnie) czy po zdemontowaniu tego słynnego tutaj silniczka/siłownika w j95 można oczywiscie po zaslepieniu otworu jeżdzic samochodem do czasu jego naprawy/ wymiany nic tam sie w moscie nie poprzestawia rozsypie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz :D
Powinieneś zablokować możliwość samoczynnego przesunięcia się blokady w pozycje lock.
Technika dowolna, był nawet przypadek użycia osikowego kołka ;)

bogdan82
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2015, 18:22

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: bogdan82 »

dzieki za szybka odpowiedz przyznaje ze jestem zielony ale rozumiem to tak ze blokada może się załączyć samoczynnie, nie wiem jak to wygląda po zdemontowaniu siłownika i jak to zablokować zeby czegoś nie popsuć ale zobaczymy jak bede w trakcie. Tak po za tym siłownikowi brakuje jak to zawsze bywa czesci obudowy wyglada to kiepsko ale zawsze warto spróbować to podratować i uruchomić. Może jest ktoś kto podejmuję sie regeneracji takich siłowników?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Fabryka :mrgreen:

Dorobienie dekielka to nie jest wielki temat. Ale jak go już nie ma - to korozon zżera wszystko pozostałe wewnątrz, oszczędza jedynie to plastikowe koło zębate. A wtedy nie ma już za bardzo czego ratować :wink:

Projekt zrobienia zamiennie sterowania na podciśnienie chodzi za mną już od dawna, ale ciągle brak czasu na takie zabawy. Ale - w końcu się doczeka.

Poszperaj na forum, było kilka razy opisane jak chłopaki to przerabiali na pneumatykę. Możliwych rozwiązań jest tam sporo.

bogdan82
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2015, 18:22

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: bogdan82 »

Obrazek

czy to da się naprawić? czy warto?
Załączniki
P4040021 (2)1222.jpg
P4040021 (2)1222.jpg (108,19 KiB) Przejrzano 5301 razy
P4040021 (2)122.jpg

ODPOWIEDZ