blokada tyłu J8
Moderator: luk4s7
blokada tyłu J8
cześć
Mam problem z zasilaniem tylniej blokady w HDJ80. To znaczy kiedy włączam przekaźniki (przy nogach pasażera) nie ptykają i nie dochodzi żaden prąd do blokady tylniego mostu (kable są OK). Kiedy włączam przednią blokadę, przekaźniki ptykają i blokada się przesuwa, znaczy próbuje się włączyć.
Wymontowałem to elektroniczne diabelstwo z przekaźnikami, ale poza pooglądaniem nic nie zdziałam, nie znam się na takich rzeczach. Może ktoś coś podpowie?
dzięki za sugestie
mariusz
Mam problem z zasilaniem tylniej blokady w HDJ80. To znaczy kiedy włączam przekaźniki (przy nogach pasażera) nie ptykają i nie dochodzi żaden prąd do blokady tylniego mostu (kable są OK). Kiedy włączam przednią blokadę, przekaźniki ptykają i blokada się przesuwa, znaczy próbuje się włączyć.
Wymontowałem to elektroniczne diabelstwo z przekaźnikami, ale poza pooglądaniem nic nie zdziałam, nie znam się na takich rzeczach. Może ktoś coś podpowie?
dzięki za sugestie
mariusz
Re: blokada tyłu J8
problem w samej blokadzie.. a dokładniej w silniczku blokady. Zaśniedział lub poodpadały magnesy przyklejone do obudowy ...w tym przypadku po zapodaniu prądu po chwili silniczek będzie ciepły....ale bez reakcji ruchowej..że tak napiszę..
Re: blokada tyłu J8
A daleko masz do Wawy? Mógłbym zajrzeć.
Re: blokada tyłu J8
Kurcze dopiero teraz zuaważyłem, że nie dostaję powiadomień o odpowiedziach w wątku.
Blokadę sprawdziłem i wygląda na to, że coś w tych przekaźnikach nie działa. Bo podłączyłem na krótko i się włącza. Teraz przed wyjazdem już nie mam czasu na naprawę, ale potem będę musiał coś z tymi przekaźnikami zrobić.
Blokadę sprawdziłem i wygląda na to, że coś w tych przekaźnikach nie działa. Bo podłączyłem na krótko i się włącza. Teraz przed wyjazdem już nie mam czasu na naprawę, ale potem będę musiał coś z tymi przekaźnikami zrobić.
Re: blokada tyłu J8
Podepnij ją na krótko pod przełącznik chwilowy taki jak od szyb. Zaleta jest taka, że będzie działać, a wada jest taka, że będziesz musiał liczyć do dwóch i odłączać pstryczek, żeby silnika nie obciążać.
Po prostu średnio 1-2sek. zajmuje ruch blokady. Da się więc doraźnie ją uruchomić, ale trzeba mieć wyczucie.
Po prostu średnio 1-2sek. zajmuje ruch blokady. Da się więc doraźnie ją uruchomić, ale trzeba mieć wyczucie.
Re: blokada tyłu J8
Na tą wyprawę nie przewiduję aż tak trudnego terenu abym potrzebował blokady. Najwyżej przednią będę się delikatnie posiłkował. A jak wrócę, to odwiedzę kolegę co ma też J8 i na sprawdzenie wmontuje jego płytkę z przekaźnikami. Jeśli zadziała blokada, to znaczy, że trzeba szukać nowych przekaźników, jeśli nie to trzeba sprawdzić kable.
Re: blokada tyłu J8
Pamiętaj, że w płytce z przekaźnikami najczęściej padają......
....
....
....
....
przekaźniki.
Więc nie szukaj kolejnego modułu za parę stówek, tylko zajrzyj do środka, wydaj 5zł na przekaźnik i szerokiej drogi.
....
....
....
....
przekaźniki.
Więc nie szukaj kolejnego modułu za parę stówek, tylko zajrzyj do środka, wydaj 5zł na przekaźnik i szerokiej drogi.
Re: blokada tyłu J8
Na elektronice się nie znam, więc dam to jakiemuś fachowcowi, niech sprawdzi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: blokada tyłu J8
Bez stresu. Elektronika denso jest naprawdę mega odporna - i jeżeli nie miałeś tematu mechanicznego uszkodzenia sterownika - to na 99% jest w porządku.
Elocker toyoty ma typowe wady - silniczek sam w sobie to ta główna ... Wewnątrz są styki kontrolne - jak chociaż jeden nie łączy - układ nie zadziała. Bez względu na to, czy sam silnik jest sprawny.
A druga przyczyna awarii - to kable. odcinek łączący silniczek z reszta wiązki - on pracuje wraz z zawieszeniem, i po 20 latach bardzo często się zdarza, że gdzieś puści izolacja - a potem korozon zeżre miedź.
99% awarii tego układu to kable i silnik, pozostały 1% to sterownik, przy czym zacząc trzeba od bezpiecznika ... Bo zwarcie w obręnie silnika na dzień dobry wywali bezpiecznik, i to na długo zanim przekaźniki w sterowniku wogule poczują temat.
Tak na marginesie - standardowy przekaźnik jest obliczany na kilka milionów cykli. te w sterowaniu blokadami jak wykonaja 100 cykli w przeciętnym aucie - to wszystko ...
Elocker toyoty ma typowe wady - silniczek sam w sobie to ta główna ... Wewnątrz są styki kontrolne - jak chociaż jeden nie łączy - układ nie zadziała. Bez względu na to, czy sam silnik jest sprawny.
A druga przyczyna awarii - to kable. odcinek łączący silniczek z reszta wiązki - on pracuje wraz z zawieszeniem, i po 20 latach bardzo często się zdarza, że gdzieś puści izolacja - a potem korozon zeżre miedź.
99% awarii tego układu to kable i silnik, pozostały 1% to sterownik, przy czym zacząc trzeba od bezpiecznika ... Bo zwarcie w obręnie silnika na dzień dobry wywali bezpiecznik, i to na długo zanim przekaźniki w sterowniku wogule poczują temat.
Tak na marginesie - standardowy przekaźnik jest obliczany na kilka milionów cykli. te w sterowaniu blokadami jak wykonaja 100 cykli w przeciętnym aucie - to wszystko ...